سرگیجه

زمانی که Inboxتان در گوگل را خالی می‌کنید و دیگر نامه‌ای در آن نمی‌ماند، پیامی می‌بینید که محتوایش این است : «نامه‌ای در صندوق پستی شما نیست. اگر دنبال چیزی برای خواندن می‌گردید، همیشه اخبار گوگل هست». طنز جالبی است. همانطور که می‌دانید اخبار گوگل وب سایتی خبری است که بطور خودکار از طریق فناوری‌های مبتنی بر جستجو و خدمات وب، اخبار را پیمایش، دسته‌بندی و ارائه می‌کند و معمولاً می‌تواند منبعی بی‌طرف و کامل از تمام اخباری باشد که روی وب منتشر می‌شود.

البته حکایت من و آن پیام چیز دیگری است. همیشه اینقدر مطلب برای خواندن دارم (چه آنهایی که ذخیره‌شان کرده‌ام، چه آنهایی که روی وب نشان کرده‌ام‌شان که بخوانم) که معمولاً سرگیجه می‌گیرم باید از کجا شروع کنم. بنابراین هیچوقت نشده است که از روی بیکاری و بی‌حوصلگی روی پیوند اخبار گوگل در آن پیام کلیک کنم.

باور کنید دنیای وب بدون دسته‌بندی، امکان جستجو و امکان دریافت اطلاعات بدون مراجعه (XML و خدمات وب) امروزه چیز بسیاری چرت و غیرقابل استفاده‌ای می‌شد. یعنی در اصل این فرآیند برای فناوری وب اجتناب‌ناپذیر بود؛ اصلی اساسی برای بقا. حال اینکه آینده چه چیزهای جدیدی پیش روی ما قرار خواهد داد باید منتظر ماند و دید.



نظر دهید