استادان و شاگردان (۳)

دوستی دارم که در حال نوشتن پایان‌نامه‌اش است. ایشان مدیر انجمن علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه ما بودند و رابطه‌شان با مدیر گروه هم خوب بود. با هم یکی دو تا کار تحقیقاتی دانشجویی مشترک کرده‌ایم و بحث‌های تند و دعوا و مرافعه هم زیاد داشته‌ایم.

همین اواخر دیدم که در یادداشتی توپیده است به همهٔ استادان دانشگاه خودمان و اعلام کرده است که با دفاع پروژه‌اش برتر بودنش را به همهٔ ایشان ثابت خواهد کرد. راستش دلم برای خودش و هدفش انتقام‌جویانه‌اش سوخت. آدم برتری‌اش را به تعدادی مرد میانسال و مُسن که اینقدر درگیری بوروکراسی دانشگاهی شده‌اند که فرصت به‌روزرسانی صحیح دانش‌شان را ندارند که نباید اثبات کند که! خواستم برایش نظری بنویسم و بگویم که باباجان میدان کارزارت جای دیگر و رقیبت کس دیگر است ولی با توجه به شناختی که از او داشتم، بی‌خیال شدم.

روز دفاعش پروژه‌اش حتماً حضور خواهم یافت.



۵ نظر دربارهٔ «استادان و شاگردان (۳)» داده شده است.

  1. marzie چنین گفته است :

    …??? age ghazie hal girie ostadatoone, man ham kash boodam, doostam kheili dele pori daran .

  2. sahand khanom چنین گفته است :

    salam.hagh ba shomast.vali fekr nemikonin too daneshgahe ma ye vaghtaiee ye karaiee lazeme???

  3. شروین افشار چنین گفته است :

    دوست عزیز «سهند خانوم»، راستش من هم با همین استادها سر و کله زده‌ام و از دستشان دلم پر است. اما فکر می‌کنم که اثبات برتری به آقایان استاد چیزی را حل نمی‌کند (بگذریم از اینکه کسی به صرف داشتن معلومات برتر نیست و دیدگاه هم مهم است). از طرف دیگر، واضح است که جوانها از مردان میانسال جلو می‌زنند در کسب علم. اصلاً فلسفه همین است. اما با اینکه به مرام استاد و شاگردی از نوع ایرانی اعتقادی ندارم، ولی به شدت باور دارم که از همین استادها چیزهایی یاد گرفته‌ایم که مهم است (حتی از اشتباهات آنها).

  4. تو هنوز زنده اي چنین گفته است :

    تو شروين افشار خودموني ؟
    اوه ماي گاد ! هاو آر يو گاي ؟

    ورد پرس مبارك !

    اين يارو بالاخره زايمان تحصيلي انجام داد !! اسمش چيچي بود ؟ حسين فهميده ؟!!!

    حالا پروجه اش چيچي بوده كه اين قدر جو گير شده ؟
    آخه وقتي يكي مثل امير زهلي هم شنيدم كه يكي دو واحد توي اون نجف آباد خراب شده درس ميده ، ديگه رسما و قانونا ريده شده به اسم هرچي استاد و دانشگاهه !

    خودت خوبي ؟ اصل حالت چطوره ؟

  5. Hossein K چنین گفته است :

    بله جانم. جو گیر شدیم. با ابهت هم پروژه رو زایمان کردم. به خاطرش هم از ۶ تا دانشگاه تو آمریکا پذیرش دکتری پیوسته گرفتم با بورسیه کامل برای ۶ سال! می تونی ؟ بسم ا… شروین جان این پست رو برای پست ۴ بفرست لطفا. مرسی

نظر دهید