به‌روزرسانی شبانه

الان که این یادداشت را می‌نویسم بر خلاف خیلی شب‌های دیگر، دیروقت نیست، امّا تنها یک جور حس بی‌حوصلگی خاص باعث شده که بر خواب غلبه و وبلاگ‌های دوستان و غریبه‌ها را زیر و رو کنم. دیشب تا نیمه‌شب مشغول به‌روزرسانی نرم‌افزار در سایت مشتری بودیم. امروز هم تا حدود ساعت ۲۰ آنجا بودم. بر خلاف انتظار، اوضاع بر وفق مراد پیشرفت و هیچ اتفاق وحشتناکی نیافتاد (که اگر می‌افتاد باید نرم‌افزار تا صبح فردای آن روز - یعنی امروز صبح - راه می‌افتاد، حتی اگر مجبور می‌شدیم تا خود صبح کار کنیم).
اوضاع کاری بد نیست. باگ‌زیلایی که راه‌اندازی کرده‌ایم، تقریباً از آب و گل در آمده است و اکثر بچه‌های برنامه‌نویس هم بطور جدی شروع کرده‌اند به پایش و رسیدگی به باگ‌هایی که ممکن است مربوط به خودشان باشد. همچنین، در بخش کنترل کیفیت و پشتیبانی - که بخشی است که من آنجا کار می‌کنم - روی اسکریپت‌هایی برای نرم‌افزار TestComplete کار می‌کنیم. این نرم‌افزار یک سکوی آزمون نرم‌افزار است و با استفاده از آن می‌توان سناریوهای مختلفی را برای اجرای آزمون‌های متفاوت بر روی نرم‌افزارها بصورت اسکریپت‌هایی نوشت.
خلاصه اینکه تا زمانی که انجام وظایف روزمره با چالش‌های آموزنده‌ای همراه باشد، خلاقیت و عمیق شدن بخواهد، و جوانب تکرارشونده‌اش بر نکات تازه‌اش نچربد،‌ اوضاع خوب خواهد ماند. ولی در هر صورت با مُدیرم در مورد مرخصی‌ای چند روزه صحبت کرده‌ام و تصمیم دارم سری به اصفهان بزنم. تا ببینیم چه می‌شود…



۲ نظر دربارهٔ «به‌روزرسانی شبانه» داده شده است.

  1. marzie چنین گفته است :

    salam webloge khobi darid be maham sar bezanid, LOL.

  2. marzie چنین گفته است :

    bloget ro kehili dir be dir up mikoni

نظر دهید